Merry christmas! | 2015

Kerst! Warmte, openhaard, chocolademelk met slagroom, (zelfgemaakte) zoetigheid, mooie jurkjes, de kerstboom versieren, Serious Request, maar vooral gezelligheid! Dit is een blog over mijn kerstmis met lekker veel foto’s. Dit is alvast de Blog van zaterdag (zo’n blogpost hoort wel vóór de Kerst geplaatst te worden :)).

MerryChristmas_2015_24 MerryChristmas_2015_14

Dit is onze kerstboom, de linker uiteraard :). Zoals je ziet staat hij op een houten kruis, dus heeft hij geen kluit meer. Normaal gesproken halen we een kerstboom mét een kluit, zodat we hem later weer ergens kunnen planten. Maar de kluit was er al afgehaald, zielig! We vonden hem wel mooi, dus besloten hem toch maar te kopen. Nu hebben we dus een zielig boompje.

MerryChristmas_2015_2Een vriendin en ik hebben deze origami kerstboom gevouwen met behulp van dit filmpje. Staat leuk kerstig in je kamer, en het was geeneens zo enorm lastig. Dus dit is zeker leuk om te maken als je je verveelt of het gewoon leuk vindt.

MerryChristmas_2015_1 MerryChristmas_2015_17

MerryChristmas_2015_16 MerryChristmas_2015_20

Dit zijn een paar kerstspullen van ons. Die engeltjes heeft mijn moeder gemaakt toen mijn broer en ik klein waren, en nog steeds vind ik ze superleuk! Dat supercutie konijntje ligt in een hangmatje die je op kan hangen aan het raam (met zuignapjes). Ook is het leuk om ergens een dienblad neer te zetten met een paar leuke spulletjes erop zoals een kaarsje, steen, beeldje en een paar dingetjes uit het bos.

MerryChristmas_2015_22

De kerstboom versieren vind ik altijd superleuk om te doen! Ik kom dan helemaal in de kerstsfeer. We zetten kerstmuziek op en gaan gezellig met z’n allen (vooral mijn moeder en ik 🙂 ) de kerstboom optuigen. Als eerste hebben we er een paar (nep)kaarsjes in gedaan, die we een keer hebben gekregen van mijn stiefoma uit Spanje. Het zag er mooi uit, maar het waren er te weinig. Dus die bleven er uiteindelijk niet in.

MerryChristmas_2015_21

Aargh! En dan de wir-war van lampjes, zo ingewikkeld. Altijd frustrerend om die erin te hangen. Maar het is gelukt! Herken je dit?

MerryChristmas_2015_15  MerryChristmas_2015_13

MerryChristmas_2015_12 MerryChristmas_2015_11

Eigenlijk alle spullen voor ín de kerstboom zijn nog van toen ik klein was. Dus het is ook altijd heel leuk om die herinneringen weer op te halen! Maar de échte kinderachtige dingen hangen we er niet meer in :). Sowieso zijn we ooit van plan om andere spullen te kopen. Maar voor nu vinden we het nog wel leuk!

MerryChristmas_2015_10

We hebben nooit zo’n ‘standaard’ kerstboom met kerstballen gehad. Er hangen gehaakte en zelfgenaaide dingen in, schattige vogeltjes, houten figuurtjes, enz.

MerryChristmas_2015_9 MerryChristmas_2015_8

 

 

 

 

 

De rode ster heb ik thuis gemaakt toen ik nog op de basisschool zat :).

MerryChristmas_2015_3 MerryChristmas_2015_23

 

 

 

 

Die houten poppetjes bewegen als je aan het touwtje trekt (ahum, trekpopjes heten die). Het zijn onder andere schattige engeltjes en figuren uit De Notenkraker. De ster hangen we voor het raam. Normaal gesproken hebben we een krans voor de voordeur hangen met kerstbloemen erin (poinsettias), maar die is gestolen :(. Nu durven we er niets meer op te hangen, haha.

MerryChristmas_2015_7  MerryChristmas_2015_6 MerryChristmas_2015_5

En de drie Koningen horen er natuurlijk ook in!

MerryChristmas_2015_4

Dit is de kerstboom geworden! Niet heel erg vol, dat vonden we niet zo passen bij deze kerstboom en zo is het toch iets stijlvoller. Wat vind jij van onze kerstboom? (Ja, je ziet het goed, er liggen cadeautjes onder. We doen eigenlijk niet aan cadeautjes :). Uitleg? Houd mijn blog in de gaten!)

MerryChristmas_2015_18

Wij vieren de kerst vooral gezellig met het gezin, films kijken, spelletjes spelen, muziek maken, eten, kletsen, bakken… En tweede kerstdag gaan we naar familie toe.

Ik wens jullie allemaal een heel gezellige en warme kerst en een gelukkig, creatief, muzikaal en vrolijk nieuwjaar!

Wat ga jij doen met kerst?

Een gedachte over “Merry christmas! | 2015

Geef een reactie

