Food diary (vegan) | 2

Vandaag heb ik mijn tweede, en dus laatste week van de Vegan Challenge afgesloten. In deze week heb ik nog twee lekkere en veganistische recepten gemaakt (voor het avondeten). Die wil ik graag met mijn lezers delen, aangezien jullie graag vegan recepten voor het avondeten wilden. Het zijn beide recepten met mihoen, en ze zijn best makkelijk en snel gemaakt.

Volgende week komt het blogbericht online (jee!) over wat ik van de Vegan Challenge vond. Dus houd mijn blog in de gaten! Dan heb je tijd om eventueel een recept uit te proberen (en in de reacties te laten weten hoe je het vond). In mijn vorige Food Diary staan meer veganistische recepten.

Mihoen 1

FoodDiary2

Ingrediënten:

  • Mihoen
  • Champignons
  • Spinazie
  • Cashewnoten
  • Kook de mihoen volgens de bereidingswijze op de verpakking.
  • Maak de champignons schoon en snijd ze in plakjes (het onderste gedeelte van het steeltje haal je eraf).
  • Bak de champignons in een pan met wat olie.
  • Doe de spinazie erbij en laat het warmer worden. Je kan een grote zak gebruiken, want het slinkt erg veel.
  • Doe de cashewnoten erbij, zodat die ook een beetje opwarmen en zachter worden.
  • Voeg alles bij elkaar. En klaar!

Mihoen 2

FoodDiary2

Ingrediënten:

  • Mihoen
  • Paprika
  • Champignons
  • Paksoi
  • Verse knoflook
  • Verse gember
  • Kook de mihoen volgens de bereidingswijze op de verpakking.
  • Maak de champignons schoon en snijd ze in plakjes (het onderste gedeelte van het steeltje haal je eraf).
  • Bak de champignons in een pan met wat olie.
  • Snijd ondertussen de paprika (haal alle pitjes eruit).
  • Voeg de paprika toe bij de pan en laat het opwarmen.
  • Snijd ondertussen de paksoi.
  • Voeg het toe aan de champignons en paprika en laat het opwarmen.
  • Pers teentjes knoflook (naar smaak) en een stukje gember met een knoflookpers. Voeg dit toe.
  • Meng de groentes en champignons met de mihoen.
  • Eet smakelijk!

Smoothie

FoodDiary2

Een smoothie is natuurlijk ook veganistisch (als je geen melk gebruikt), gezond, snel én erg lekker. Dit waren de eerste frambozen en blauwe bessen die ik dit jaar at, dus ik genoot er enorm van! Ik raad vooral aan om gewoon lekker te experimenteren met ingrediënten. Je kan er ook groente (en fruit) in doen. Spinazie in de smoothie proef je bijvoorbeeld nauwelijks. En superfoods erbij, dat kan ook, maar dat heb ik niet gedaan. Deze smoothie was echt de perfecte combinatie qua smaken:

Ingrediënten:

  • Bakje blauwe bessen
  • Bakje frambozen
  • Drie grote bananen

Ga jij deze recepten proberen? En weet jij nog een leuk (veganistisch/vegetarisch) recept?

10 gedachtes over “Food diary (vegan) | 2

Geef een reactie

