Recept | 3x ontbijt

Altijd maar hetzelfde ontbijtje, zucht :). In het weekend heb ik meer tijd om te ontbijten, dus vind ik het altijd leuk om wat te variëren. En het leek me leuk om drie recepten met jullie te delen. Je zou ze natuurlijk ook doordeweeks kunnen eten.

Fruit

Fruitontbijt

Pak al het fruit dat je in huis hebt, snijd het in stukjes en mix het. En het vult best wel, zou je niet verwachten misschien. Het is ook nog eens supergezond, lekker en fris. Je zou eventueel wat kwark of yoghurt toe kunnen voegen, of bijvoorbeeld superfruits of noten.

Overnight Oats

Handig als je weinig tijd hebt ’s ochtends. Maar je kunt er ook een wat uitgebreider ontbijt van maken voor in het weekend. Het is best een zwaar en vullend ontbijt met veel energie.

Ontbijt

Ingrediënten:

  • 35 gr havervlokken
  • 1 etl chiazaad
  • 1 etl sesamzaad
  • 1 etl lijnzaad
  • handje rozijnen
  • snufje kaneel
  • 200 ml (plantaardige) melk
  • Doe dit in een bakje
  • Zet het een nacht in de koelkast
  • ’s Ochtends kun je eventueel nog wat toevoegen. Ik deed: banaan, amandelen en cacao nibs.

Overnight chia pudding

Chiaontbijt

Ingrediënten:

  • 15 gr chia zaad
  • 100 ml (plantaardige) melk
  • Doe dit in een bakje
  • Zet het een nacht in de koelkast
  • De volgende ochtend kun je eventueel nog wat toevoegen. Ik deed: banaan, cacao nibs, lijnzaad en hennepzaad.

Wat eet jij als ontbijt? En lijkt een van deze ontbijtjes je lekker?

7 gedachtes over “Recept | 3x ontbijt

  1. De overnight Oats lijkt me wel iets. Ik wil graag eens proeven, wie weet maak ik dit wel eens. Ontbijt maken vind ik zelf ook leuk. Uitgebreid ontbijten in het weekend is iets dat ik graag doe.

    Like

Geef een reactie

