Concert 3 | Adele

Wow, het is alweer een maand geleden dat ik bij het concert van Adele in Ziggodome was: woensdag 1 juni. Maar ik ben nog steeds zó enthousiast! Het was een geweldige ervaring, die ik nooit zal vergeten. De vier concerten waren erg snel uitverkocht, dus voor de mensen die geen kaartje konden bemachtigen, schrijf ik deze blogpost. Kun je het toch nog een beetje meekrijgen!

Als je mijn blog langer volgt, heb je misschien al mijn blogpost gezien over ‘de stress van het (niet) kopen van een kaartje‘. Als ik dan geen kaartje kon krijgen, hoe kan ik dan toch zijn geweest? De mensen die de kaartjes op Marktplaats zetten voor belachelijk hoge prijzen wilde ik niet steunen. Dus zo kwam ik er niet aan… Maar, een goede vriendin van me (en haar ouders) hadden wél kaartjes. En ik mocht mee!!!!! Ik kan me nog herinneren toen mijn moeder dat aan me vertelde, ik barstte letterlijk in huilen uit :).

Ik keek al enorm lang uit naar het concert, jammer genoeg werd ik ongeveer een week van te voren ziek (bijna nooit griep en dan nu wel). Maar ik moest en zou naar Adele gaan! We gingen met de trein naar Ziggodome. Er stond een heel lange rij, en wij waren even bang dat het voor Adele was. Maar het bleek voor Pentatonix in de HMH te zijn. Bij Ziggodome stond er nauwelijks een rij, gelukkig.

IMG_20160601_195414

Als eerste gingen we naar de merchandise. Er was erg veel te koop: shirts, truien en rompertjes tot sleutelhangers, tassen én… een armbandje. Die kreeg ik van de moeder van mijn vriendin, jee! Sindsdien draag ik hem bijna elke dag. Er staat op: Adele Live 2016, in zwart met rode letters. Daarna gingen we de zaal binnen, en wow, wat groot! Aan de voorkant van de zaal stond een kleiner podium, en in het midden ook. En er hing een groot doek met daarop de ogen van Adele geprojecteerd.

IMG_20160601_212725

Het eerste lied dat Adele zong, was Hello, dé hit van haar nieuwe album 25. De opening was heel erg gaaf gedaan. Het achtergrondmuziekje stopte en de zaal werd donker. Toen hoorden we Adele ‘Hello’ zeggen en toen openden de ogen op het doek. Je voelde het enthousiasme en de nervositeit van de zaal, zo gaaf! Daarna hoorden we nog twee keer ‘Hello’ en knipperden de ogen. Toen startte de muziek en Adele kwam naar boven in het middelste podium. Ze zag er prachtig uit! Hihi, en ja ik moest huilen. Ik heb gewoon mijn grote idool in het echt gezien! Halverwege liep ze tussen het publiek door naar het podium voorin. Na Hello zong ze Hometown Glory, dit is een van mijn favoriete liedjes. Dus ja, de tranen vloeiden weer :).

Tijdens het concert werd er ook veel gebruik gemaakt van het doek dat er hing. Tijdens Hometown Glory werden er bijvoorbeeld beelden van Amsterdam geprojecteerd, de hele zaal ging uit zijn dak :). Maar je kon vaak ook nog wel door het doek heen kijken, daar stond de hele band en die is echt groot! Er stond een vleugel in plaats van een keyboard, twee drummers, drie backing vocals, meerdere gitaristen en een paar strijkers. Ook zong Adele twee liedjes waarbij het een wat intiemere setting was, alles speelde zich af op het kleine podium voorin.

Aan het einde liep Adele weer naar het podium in het midden. Ze heeft daar volgens mij twee nummers gezongen. Bij het eerste nummer was er ook weer een doek waarop ze geprojecteerd werd, dit keer om haar heen. Daarna deed ze het bekende selfie- en kletsrondje. Zo hilarisch! Ze neemt echt de tijd om met het publiek te praten en de hele zaal lach in een deuk :D. Daarna deed ze Set Fire To The Rain waarbij er ook regen om haar heen viel, en op het grote podium was het geprojecteerd. En toen verdween ze in het podium. Even later kwam ze tot onze verbazing het grote podium oplopen! Wat wij denken, is dat ze in een grote box daarheen werd verplaatst, want die zagen we verplaatst worden nadat ze in het podium was gezakt en die zagen we ook aan het begin voordat ze uit het podium opsteeg. Goed, lang verhaal ;). Maar toen ze dus op het grote podium stond, zong ze het laatste lied, met confetti! (Later kwam ik erachter dat er op de confetti boodschappen/lyrics stonden in het handschrift van Adele. Cool bedacht! Jammer dat ik niet bij de confetti kon :).)

IMG_20160601_220748

De zang van Adele was echt geweldig, eigenlijk nog beter dan op de CD. Bij sommige reviews las ik dat ze vonden dat Adele het exact hetzelfde zong, waardoor het saai was. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Ze had veel kleine variaties erin. Adele zelf zag er prachtig uit, ze straalde en is zo’n leuk persoon. De manier waarop ze praat met het publiek, zo open en puur. Echt heel bijzonder om dat in het echt mee te maken. En ondanks dat ik alleen al genoeg had aan het zien en horen van Adele, was er nog meer om te ervaren: het was een complete show, maar niet té overdreven. Het paste echt bij Adele.

Ik ben nog zó enthousiast. Ik heb altijd al concerten bekeken op youtube enzo (bijvoorbeeld van de Royal Albert Hall) en ik droomde ervan om dat zelf mee te mogen maken, en nu is dat gebeurd! *stuiter stuiter, big smile* 😀 Ik kan het gewoon nog steeds niet echt geloven en dit zal altijd bij mij blijven als een van mijn beste herinneringen. (Ik ben de mensen die mij meenamen heel dankbaar :).)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om toch nog een beetje bij het concert te zijn. En ik zou het lief vinden als je een reactie achterlaat! Trouwens, dit is mijn vijftigste blogbericht, jee! 😀

15 gedachtes over “Concert 3 | Adele

  1. Echt geweldig om dit te lezen: het enthousiasme spat ervan af! Heel leuk om te lezen dat je zo iets fijns mee hebt mogen maken. Zo te lezen heb je het geweldig gehad! Voor herhaling vatbaar in de toekomst?

    Like

Geef een reactie

