Recept | healthy simple cookies (vegan)

Tijdens school heb ik vaak weinig tijd om te bakken. Maar eigenlijk is dat geen excuus! Er zijn namelijk heel erg simpele en snelle recepten met ingrediënten die je altijd wel in huis hebt. Je kunt dus spontaan beslissen om iets te bakken, om toch even te ontspannen en jezelf te verwennen. Deze snacks zijn door ook geschikt voor. Dit recept is erg simpel en snel, en ook nog een gezond en vegan. Én suuuper lekker :D!

SONY DSC

Ingrediënten:

  • 2 bananen
  • 2 cups/180 gr havermout

Yep, dat is het. Echt waar!

  • Als eerste prak je de bananen. Het is trouwens veel lekkerder als de bananen redelijk rijp zijn. Dus niet meer groen, of zelfs een beetje bruin (ook extra gezond schijnt).

SONY DSC

  • Daarna voeg je de havermout eraan toe en mix je dit.

SONY DSC

  • Ik heb ervoor gekozen om nog een rozijnen toe te voegen om het net wat specialer (en zoeter) te maken. Je zou heel veel kunnen toevoegen zoals cacao poeder, noten, cranberry’s, chocolade. Waar je zin in hebt.

SONY DSC

  • Het originele recept zei dat de koekjes voor 15 – 20 minuten in de oven moeten op 180ºC. Ik heb een hete luchtoven, dus ik heb het op 16oºC gezet en de koekjes hoefde er maar 10 minuten in. Ze kunnen ook in de magnetron voor 30 seconden tot 1 minuut.

SONY DSC

Ik heb een aantal koekjes wat groter en platter gemaakt, de andere dikker en kleiner.

SONY DSC

En mjam, wat zijn ze lekker! Niet te zoet, maar door de rozijnen toch wel een beetje. Ze waren niet heel knapperig, niet dat ik dat erg vond. Dus ze zouden nog ietsje langer kunnen, maar dan zouden de rozijnen verbranden. Misschien de temperatuur iets lager?

Ik hoop dat je, nu de school en drukte weer is begonnen, een keer even de tijd neemt om te ontspannen en jezelf te verwennen. Of gewoon omdat je zin hebt om iets lekkers (maar toch niet heel ongezonds) te eten, maar niet te veel tijd wil besteden :).

Wat voor recept zou jij graag willen zien op mijn blog?

22 gedachtes over “Recept | healthy simple cookies (vegan)

Geef een reactie

