Concert 4 | Tom Odell

Laatst ben ik met een vriendin naar het concert van Tom Odell in Tivoli geweest! Het was echt geweldig! Ik ben nog helemaal aan het na- stuiteren en genieten! Als je er niet bij was, kun je door deze blogpost toch nog een indruk krijgen van hoe het was.

Ik ging met dezelfde vriendin als waarmee ik naar Adele ging. Het was zo enorm lief dat zij (en haar ouders) kaartjes voor Adele hadden geregeld voor mij, dat ik wel wat terug mocht doen! Dit keer was ‘de stress van het (niet) kopen van een kaartje‘ wéér van toepassingen. Maar mijn moeder heeft me twee kaartjes gegeven voor mijn verjaardag! Ik moest huilen van blijdschap toen ik ze kreeg, net zoals bij Adele ;). En net zoals bij Adele en Birdy heb ik ook wat traantjes weg moeten pinken tijdens het concert.

img_20161201_191258

Dit was het podium van te voren.

Mijn vriendin kwam eerder naar mij toe, om alvast hyper te zijn voordat we er met taxi-papa heengingen. Bedankt pap voor het rijden! 😉 Het concert was in Tivoli Vredenburg, in de Ronda zaal. Echt een heel fijne zaal! Niet per se zo mooi als Paradiso, maar hij is zo gebouwd dat je overal redelijk dicht bij het podium bent. Dus het is erg intiem. Ik ben er al een keer geweest bij mijn eerste concert, van José Gonzalez, en ik was erg blij dat Tom Odell hier kwam optreden.

IMG_20161201_195241.jpg

 :

Het voorprogramma was Jane’s Party. Tom Odell vertelde later dat hij ze ontmoet heeft doordat ze eenmalig in zijn voorprogramma stonden, vanaf toen is hij fan. Het was een leuk voorprogramma, bracht ons echt in de sfeer voor Tom! Niet heel erg mijn stijl, maar alsnog erg leuk. Ik vond de jongens ook erg grappig, totaal verschillende persoonlijkheden. De drummer was met erg veel expressie in zijn gezicht en passievol aan het drummen. De gitarist leek echt belachelijk veel op Shawn Mendes, was een beetje ingetogen, en had een erg mooie en gevoelige stem. Zijn stem paste ook precies bij hoe hij overkwam. De pianist/gitarist daarna was ook een beetje ingetogen, maar iets minder dan de Shawn Mendes look-a-like. En de bassist daarnaast was echt énorm uitgetogen! Hij stond continu een showtje te houden, en hij deed me erg denken aan de jonge Waylon. Ik vond het trouwens erg leuk dat ze afwisselden met de lead zang, want ze konden allemaal goed zingen.

img_20161201_203407

Daarna werd het podium omgebouwd, en werd dé vleugel van Tom Odell onthuld (er lagen doeken overheen). En toen stopte de achtergrondmuziek, werd het donkerder en kwam Tom Odell op! We stonden helemaal te stuiteren! Hij begon met het lied ‘Still Getting Used To Being On My Own’. Hij was zooo pieping goed live! Echt belachelijk. Ik en m’n vriendin keken elkaar continu glunderend met lichtjes in onze ogen en open monden aan. De band en het contact tussen de bandleden was ook erg leuk. Ze hadden zo’n lol op het podium. Er was ook een goede afwisseling van ‘drukke’ liedjes en intiemere. Soms verliet de band het podium en speelde Tom Odell een liedje met alleen begeleiding op de piano.

IMG_20161201_205207.jpg

 :

Je zult trouwens op veel foto’s een kaal hoofd zien, whaha. We hadden een geweldige plek, behalve dat hoofd. We hebben hem nog aardig gevraagd te wisselen met zijn (kortere) vrouw, maar hij weigerde. (En ging zich ook nog bemoeien met mijn manier van foto’s maken, zucht) Maar goed, zulke mensen zul je altijd tegenkomen. Laat er niet je avond door verpesten!

img_20161201_211745

 :

Ook nam Tom Odell lekker de tijd om met het publiek praten, wat ook erg grappig was! Hij hield een énorm lang verhaal over de setting waar we ons in moesten denken voor een lied. Uiteindelijk had hij zelf ook niet verwacht dat hij zo lang bezig was, haha.

img_20161201_212140_1cs

 :

Mijn vriendin en ik hoopten énorm dat Tom Odell ‘Heal’ live zou spelen. We wisten zeker dat we dan zouden gaan huilen :). Het is zo’n prachtig lied! En toen kwam het moment dat hij volgens de setlist Heal ging spelen. Alleen besloot hij iets anders te doen. Hij had Heal al vijf avonden achter elkaar gespeeld, en wilde iets anders proberen. Namelijk een lied dat hij een maand geleden had geschreven, zonder titel en nog geeneens af. Wauw! Echt een eer en zó gaaf dat wij dat mochten horen. Ik vind het nog steeds wel jammer van Heal, maar het nieuwe lied was ook echt prachtig!

 :

Foto Tom Odell op Tom Odell - 01/12 - TivoliVredenburg

Wauw! Wat een prachtige foto!

Soms ging hij ook echt helemaal los. Hij ging op de vleugel staan! En ook ging hij het publiek in bij één nummer. Jammer genoeg stonden wij daar niet, haha. Het een na laatste lied ‘Somehow’ speelde hij samen met Jane’s Party, wat echt supergaaf was! Het filmpje hieronder is niet gefilmd door mij, want dat lukte niet met uploaden, maar door Lodewijk Roelen (gevonden op youtube ;)). Ik vond trouwens de manier waarop het licht was gedaan ook erg mooi! Dat kun je ook goed zien in dit filmpje.

Het concert van Tom Odell was echt geweldig!  ❤

Als je deze blogposts over concerten trouwens leuk vindt, moet je mijn blog in de gaten houden! En er staat er nóg eentje gepland voor volgend jaar, van iemand die je al een keer kort voorbij hebt zien komen. Kun je raden wie?

10 gedachtes over “Concert 4 | Tom Odell

Geef een reactie

