School talk #2 | Docenten mailen

Het is algemeen bekend, docenten en technologie zijn geen goede combinatie (op een paar uitzonderingen na). Veel docenten doen dan ook erg lang over het beantwoorden van mail. Of dat aan verstrooidheid, de technologie of de 100+ mailtjes ligt? Geen idee. Het is in ieder geval wel irritant (maar ook wel ‘schattig’ hoor 😉 ).

Dit zijn een aantal ervaringen van mij of klasgenoten met het mailen van docenten. Ben jij een docent? Graag niet lezen! 😉 Het was deze week trouwens weer toetsweek, yeah! Maandag heb ik mijn laatste toets, kunstgeschiedenis (5 hoofdstukken!!), wish me luck! Lees hier over mijn irritaties van de toetsweek.

– Bijnamen hebben bedacht voor docenten, en die naam bijna in de aanhef zetten. Ai, gelukkig nét niet. Anders had ik nú al geweten dat ik blijf zitten ;).

– Het duurde bij een vriendin een keer drie weken totdat een docent reageerde op haar mailtje. Mogen wij ook drie weken doen over het maken van ons huiswerk?

– En weet je waarmee die docent reageerde? ‘Ik zou het even aan ‘Mevrouw X’ vragen.’

– Het gekke is dat die docent bij mij altijd binnen twee dagen reageert. (Sidenote: inmiddels nog geen antwoord op een mailtje van twee weken geleden, haha.)

– Als ik een vraag heb aan een docent en die moet de vraag aan iemand anders stellen, wil de docent graag meteen de mail schrijven waar ik bij ben. Alleen is die docent best perfectionistisch. (Net zoals ik, dus herkenbaar.) En het duurt best lang voordat die mail eruit is ;).

Image result for loesje docent mail

– Oh ja, en dan uiteindelijk die mail versturen zónder hoofdletter in het onderwerp. Tssssss…

– Het is weleens gebeurd dat een docent iets doorstuurde, mét geschiedenis en al. Dus ik kon de complete geschiedenis van gesprekken tussen twee docenten lezen, haha. Too much information!

– Of docenten die per ongeluk op ‘reply to all’ klikken. Spam!

– Oké, ik geef toe, ik ben hier ook schuldig aan: per ongeluk op enter drukken waardoor het mailtje verstuurd, halverwege.

– Of het bestand/linkje vergeten toe te voegen.

– Of de verkeerde toevoegen.

– Maar ik doe daar niet 5 mailtjes over!

– En dan stuur ik al helemáal niet een zesde mail met ‘sorry…’

Image result for loesje docent mail

Pfoeh, dat lucht op! Ik wil deze post graag wel positief afsluiten, docenten kunnen ook aardig zijn hoor :). Maar wel een note aan docenten – mocht je toch mijn waarschuwing hebben genegeerd: besteed gewoon even 10 minuten per dag aan je mail, scheelt een heleboel gestress bij jullie én de leerlingen.

Heb je een grappige ervaring met school? Laat het weten in de reacties (titel blogpost, rechts)!

5 gedachtes over “School talk #2 | Docenten mailen

  1. Succes met je tentamen maandag! Je kan het! Heb nog steeds last van dat ik een mail verstuur zonder bijlage (met het mailtje dat erop volgt met; sorry, grapje. Hierbij de bijlage). Of dat ik een half uur bezig ben met het schrijven van een mail naar een van mn professoren (geweldige aanhef, kort en krachtig de situatie, eindigend met de vraag, gevolgd door; bedankt voor uw tijd en moeite), om dan vervolgens alleen; leuk voor je Cindy! Groetjes (voornaam). Maar ze zijn soms ook wel lief hoor :’) een mailtje dat ik vandaag kreeg bijvoorbeeld; “hoi Cindy, ik zag via blackboard dat je mee gaat doen aan deze cursus. Je kan je boeken dinsdag komen halen. Groetjes, (voornaam)”

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

