Kort verhaal

Als een astronaut op de maan ren ik door de gang. Weg. Weg. Niks meer. De laatste keer, van alles. Ik heb zojuist in slow-motion mijn spullen gepakt. Niet de tijd om te zien door andere ogen. Is dit een leven? Rennend van alles wat ik wel, of misschien juist niet, wil zijn. Schreeuwend vanbinnen, dat hier geen buitenkant kan komen. Fladderend door realiteit. Niet wetend welke gevoelens zijn. Wat als? Wat als? Ik moet er doorheen breken. De klapdeur voelt als een betonnen blok. Een wand van tegenstanders. Weg. Weg. Nooit meer iets. Het is een eeuwigheid tot niets. Maar eigenlijk is het vliegensvlug. Of zit ik zelfs nog gewoon aan het tafeltje in de klas.

Maya Willemse

Geef een reactie

